Petak kao i svaki
drugi petak je dan kada se sav normalan svijet sprema kako provesti vikend. U
biblioteci su se žene već od ranih jutarnjih sati raspravljale o planovima za
ovaj vikend. Jedne su se spremale za veliko proljetno spremanje. Druge su
razmišljale o posjetama roditeljima. Treće su kao i Edita, potajno očekivale
svog princa na bijelom konju. koji kao u bajci tek treba da dodje Ali to je u
bajci, u stvarnom životu niti ima tikve, niti miševa za lakeje, niti prinčeva.
Sve se svelo na samo razmišljanje o tome šta bi bilo kad bi bilo. Opet će Edita
provesti vikend uz televizor u iščekivanju da je pozove neka od prijateljica da
u nekom od mnogobrojnih kafića sjednu u baštu i promatraju momke kako kažu na
modnoj pisti gdje se nude I traže djevojke.
Zašto nama ni
jedan ne prilazi bilo je pitanje koje su sebi postavljale danas to je već
izlišno Edita je znala da modna pista postoji samo toliko da primijeti nove
momke koji će odabrati druge djevojke. Potajno se nadala da će je Denis pozvati
na svoj prvi izlet ove godine. Malo joj je pričao o tome, ali niti je rekao
gdje ide niti je rekao svoj cilj. Prošle godine je bio na Paklenici, penjao se
po stijenama išao je i na Sutjesku, Peručicu jedinu prašumu u Evropi, obilazio
je i kanjon Krivaje od Olova do Zavidovića ali nijednom nije pozvao nju. Sa njegovih pustolovina u lovu na dobru
fotografiju Edita je dobila nekoliko fotografija koje danas u njezinom stanu
skupljaju prašinu iza ormara. Gdje da ih stavim kada mi se ne uklapaju sa
namještajem. Ko će izbušiti rupu da postavim sliku. Insinuacije je Denis vrlo vješto izbjegavao,
nije pristajao na obaveze.
Njihov razgovor
je gotovo uvijek bio pun dvosmislenih fraza koje su bile poziv ili izazov.
Nijedno od njih nije najbolje znalo o čemu se radi, ali verbalna igra
dvosmislenosti izmedju njih dvoje je postojala. Kimbo je to već odavno
primjetio, ali niti je imao kome reći, niti je znao kako to reći. Dvosmislenost
u komunikaciji, skrivene želje, govorile
su puno o apetitima ovo dvoje ljudi:
-
prvo ide ljubav, pa djeca na kraju navika, heheh,
-
slažem se,
ovo je bio ledeni osmijeh
-
šta ćemo ja ne slušam nikoga, moj bivši dragi mislio
da je ženi dovoljno dati lovu, auto...
-
oooooo kako je griješio
-
uvijek sam sama
-
pa jeli bilo nježnosti
-
ne samo klasika
-
da i šta ti to znači
-
ja na život gledam drukčije ali ko me pita
-
pa ti se sama pitaš
Edita nije imala
hrabrosti upitati ga ili se sama pozvati na njegovo putovanje, na kraju krajeva
nije ni znala kako bi to izgledalo. Šta treba ponijeti, gdje će spavati u ova
doba u nekom planinarskom domu bez dovoljno higijena na koju je navikla Edita
ili nedaj bože u šatoru u vrećama za spavanje.
-
Sinoć nisam bila sama, bila mi je u posjeti
kolegica, predstavila sam te i očekivala da ćeš doći, a ti se sve ubrljao, imaš
vrlo ružan pristup.
-
O čemu pričaš, zašto, pa ja sam sinoć rano otišao kući,
neznam o čemu se radi. Jesili me, pozvala da dodjem.
-
Ja sam ozbiljna ženska, ti zaboravljaš da kod mene
možeš doći kad hoćeš. Ja sam te pozvala. Pržila sam ribu, pastrmka i vino uz
svijeću, ja i moj mačak, bujrum.
-
Ali mačak ne bi smio ništa drugo osim glava. Ja ti
baš nisam za ribu. Ali čaša kakvog bijelog vina, to može.
-
Ja pijem samo crno.
-
Ali riba trpi samo bijelo, crno vino ide uz jača
mesa, joj, joj ti bi trebala na obuku o vinima.
-
Znala sam ja da si ti kuhar i sama sam poguzija.
-
Tvoj prijedlog za putovanje je dobar, ali Oooo, a
gdje ću ići u toalet, gdje zube oprati, kako se umiti. Gdje ću uključiti
električnu četkicu za zube, gdje popiti pravi espresso, bez kojeg ne počinje
dan u toj tamo prirodi. Kada se ustaje u toj tvojoj prirodi.
Dileme su to pred
Editom, ali želja za Denisom je bila velika. Ipak je on bio želja još iz
srednjoškolskih dana kada se bavio rukometom, a poslije i ragbijem. Onako
znojan I prljav od blata bio je izazovan. Ali od tada je prošlo dvadesetak
godina i on nikada nije našao za shodno da proba makar nešto. Ovoga puta Edita
je iako pokušavala ostala uskraćena za detalje koje će vjerovatno saznati kada
dodje vrijeme organizovanja izložbe slika i kada već svi u gradu budu znali
njegovu priču.
“Često je govorio za svoju strast, a u zadnje vrijeme je
jednu rečenicu koristio u gotovo svim oblastima života, bitno je samo se jedno
jutro probuditi i donijeti odluku a onda se ne osvrtati I ići naprijed. Nekako
je tražio sebe izraziti izgleda da je primjetio da stari” Mislila je Edita
Peto pravilo fotografije je
da se fotografija mora objaviti je bila iskustvo koje do danas mnogo puta
provjerio. Mnogo njegovih fotografija je ne objavljeno nego leži na filmu
nerazvijeno. Pa je zbog toga ubijedio Editu da obezbijedi sponzore za njegovu izložbu
fotografija sa ovog foto safarija na koji ide. Ona je to sa oduševljenjem
prihvatila. Kako nebi, baviš se marketingom u kulturu. Kako je to “cool”
uzviknula je.
Organizovala je
Edita kancelariju za obezbijedjenje komercijalnih sponzora projekta izložbe
slika jazavca. Onako snažno, kako samo to može lav u horoskopu, ona se
prihvatila posla I koristeći sva sredstva komunikacije, od telefona preko
interneta, a najjači I najsnažniji njezin nastup u ubjedjivanju koristila je za
organizaciju ove izložbe. Ona nije znala čak niti koliko joj novca treba, nije
znala ni šta joj sve treba, ali bilo je bitno učestvovati u Denisovom projektu.
On je bezdušno
kako samo može muškarac ubijedio da udje u projekat I da se pozabavi nabavkom
novca jer je znao da je to nemoguć posao I da ona nema niti iskustva niti
znanja da mu obezbijedi sumu kojom će moći izraditi fotografije. Platiti kiriju
za prostor, obezbijediti medijsku pažnju. Biti u novinama. Prodati foto safari.
To još nikome nije pošlo za rukom u ovoj zemlji. Zato joj je I ponudio taj
posao.
Denis nije znao,
a Edita se ozbiljno uhvatila posla. Njezina izražena ženska intuicija je radila
punom parom. Organizovala je grupu koja će raditi na projektu traženja novaca.
U grupi su bile samo žene. Nije htjela nijednog muškarca “da joj pokvari
posao”.
Xl
Alisa je na put
ponijela nekoliko CD-ova medju kojima je bio I jedan koji je dobila od svog
obožavatelja MC”Holender”. Tako je pisalo na omotu CD-a. Momak iz komšiluka
koji je sa Alisom išao u osnovnu školu I prijateljstvo sa njom preveo u jedno
poznanstvo kroz sredju školu. Ona je upisala jezičku gimnaziju “jer su
roditelji tako htjeli”, dok je MC”Holender” bio momak zanemaren u praćenju
odrastao na ulici, bez roditeljske kontorole. Poneka trava I pivo bili su njegovi
izleti u nepoznato. Njegovo društvo koje je probalo doći do novca za teže droge
preko kradja trafika I samoposluga, iznudjivanja na ulici, presretanje
vršnjaka, u njemu su mogli imati samo stražara. Nije mu se to dopadalo. Izbjegavao je to. Vremenom zaboravili su na
njega. Svoju vezu sa ulicom MC je imao preko party-a na koje je najčešće dolazio da bi repao, spočetka kao
posmatrač I tek ponekad učesnik.
Ipak, pripadao je
grupi onih koji su svoje nezadovoljstvo I frustracije koje čovjek nosi u sebi
iskazivali kroz grafite na fasadama ….. I Rep muziku. Na samom početku sklonost
grafitima je bila zapravo želja da prenese poruku. Tek kasnije pokušavao je
svoje poruke I stilizovati tako da je neke svoje radove na fasadama I golim
betonskim zidovima kod autobuske stanice u Mostaru radio nekoliko puta, u
nekoliko navrata. Danas se slučajni prolaznici pitaju koji je to umjetnik
radio. Drago mu je čuti da je on taj nepoznati umjetnik. Niko ne zna, a on se
sebi divi I samo smješka. Zidovi na sjevernom logoru su bili vrlo inspirativni
bilo je tu I njegovih ruku djelo, ali ovi iz općine su prefarbali zidove pa su
nestale I neke njegove poruke. Nove generacije sada su zidove sjevernog logora
ukrasile svojim znakom I porukom GDI. Nije mu se to dopalo, ali je vidio nove probudjene
generacije. To mu se dopalo.
Naravno da se
interesovao kako je nastala umjetnost grafita. Godilo mu je ono što je saznao.
I jednom kada su ga policajci uhvatili. Onako prljav od boja u prevelikoj
trenerci pokušavao je objasniti da je to umjetnost. Naravno, da mu nije
uspjelo. U momentu kada ga je vadila iz policijske stanice, Alisa je bila malo
ljuta na njega, ali I ponosna. Ipak je on umjetnik. Neko ko je bio u policiji
zato što ima stav. A on, on je nju pozvao iz prostog razloga, jer nije imao
koga drugog pozvati. Nikog ozbiljnog. Sve u svemu, nikog drugog nije mogao
pozvati, a možda je samo poželio da bude samo malo pažen, da pridobije pažnju
ove sad već djevojke.
Alisa je
potražila sve o grafitima. Ono što je našla bilo je nešto što policajci nisu
htjeli da čuju. Protumačili su da su njih dvoje poput razmažene bogatašice,
koja ima njega za zabavu. I on bi joj mogao trajati tek nekoliko dana kada će
opet na ulicu. Nisu primjetili da su oni u mnogo boljoj vezi nego ono što su
oni tumačili.
Razvijajući se od
najjednostvanijih parola I potpisa grafiti su dostigli nivo vrhunske svjetske
umjetnosti I dati im takav tretman bilo da se radi o kritikama stučnjaka,
organiziranju različitih okupljanja I prezentiranja radova, stručnog
usavršavanja do izdavanja knjiga I brošura. U zadnje vrijeme u trendu je
naručivanje grafika kod izrade dekoracija ekskluzivnih prostora, ali je sve
počelo kao političko prenošenje poruka. Drugi način nastajanja grafita je bio
kroz označavanje teritorije uličnih bandi u Americi. Stvarni početak je bio
negdje 1930. Godine i hobi potpisi na podzemnim vagonima su predstavljali New
York školu, formiranje pravog identiteta grafita je počela tek kasnih 60-ih
godina u Filadelfiji, Pensilvaniji, a rutirini su tzv. Bombiranje. Prvi umjetnici
grafita su bili pisci CORNBREAD I COOL EARL. Onis u ispisali svoja imena širom
grada skupljajući tako pažnju okružnog komiteta I lokalne štampe. U
sedamdesetim godinama pojavo se TAKI 183, to mu je bio nadimak naravno. Bio je
zaposlen kao poštar, I neprestano koristio podzemnu željenicu. Uspio je svojim
potpisima obezbijediti mjesto prvog kralja grafita. Bio je prvi kojeg su ljudi prepozvavali izvan
novoformirane podzemne kulture. Nakon nekog vremena bilo je toliko ljudi koji
su pisali grafite da su crtači u to vrijeme morali naći neki novi način za
slavu. Mijenjali su se stilovi I likovi sa svojim potpisima. Slijedeće
razvijanje je bilo u vezi veličine crteža. Teško je reći ko je napravio master
piece. Samo maštom pisca, dizajni su bili limitirani. Natjecateljske atmosfera
vodila je ka razvijanju stilova koji su aktuelni I koji se razvdajaju od drugih
stilizovnaih potpisa I crteža tog razdoblja. Flint 707 I PISTOL su dali veliki
doprinos razvoju trodimenzionalnog pisma dodavanjem dubine u masterpiece. Početkom 80-ih dolazi do stišavanja
situacije. Pisci su koristili druge kreativne mogućnosti. Ipak, to je vrijeme
kada grafiti kao umjetnički izraz prelaze preko bare. Prvo u Rimu a potom dalje
diljem Evrope, ali kao umjetnički izraz. Gdje se pisci predstavljaju kao
umjetnici. Kod nas to još uvijek nije
dobilo pravo gradjanstva. Holender je morao platiti kaznu za zidove koje je
kako piše u riješenju “unakazio” bojom.
Muzički izraz Rep
stigao iz Amerike za MC Holendera je bilo manje bitno. Ali je bilo bitno da oni
sa kojima se sretao su slušali tu muziku. Ispočetka nejasna na stranom jeziku
puna slengove koje nije mogao naći niti u jednom riječniku je bila prva
prepreka ali je I to prevazišao. Ipak je ritam bio taj koji ga je nosio. Naučio je Holender I engleski jezik, naučio
je I rimu. Bila je to poput igre riječi u kojoj je bilo bitno na dvanesterac
naći stih ispričati priču ili svoj stav, pridržavati se pravila koja su neki
tamo negdje u Americi postavili pred repere. Prema tim pravilima svi u svijetu
se ponašaju pa tako I Holender. Lakše je ne razmišljati o pravilima nego ih se
pridržavati. Manje se misli.
Lagano je I on
počeo pisati stihove. MC je postao redovan kao izvodjač, prvo stranih hitova,
njegovih ljubimaca, 50 cents I ostali. Poslije je došao Frenky I Edo Maajka.
Još uvijek nije imao hrabrosti predstaviti svoje pjesme. Vremenom kako mu je
rasla popularnost u užim krugovima prijatelja I poznanika počeo je izvoditi I
svoje pjesme, svoje ritmove, svoje pjesme. Bio je i DJ, ali mu se više dopalo
da u mikrofon kaže ono što misli. Curice I mladje djevojke iz njegovog
okruženja su očekivale da će im prići. Ponekad se posreći nekoj od njih. Jednom
ili dvaput I gotovo. Nije on bio za to. Sanjao je da mu se desi jedno jutro da
bude momak samo jedne stalne djevojke da se uljudi u farmerke I običnu bijelu
majicu, da promijeni svoje trenutno stanje. Dukserica, trenerka I prevelike
patike. Želio je to promijeniti. MC je ipak očekivao da će mu se posrećiti kod
Alise. Zadnji album je dao I njoj da presluša……
MC holender je na
sve načine pokušavao kod Alise ali nije išlo. Razlog nije znao. Uvijek je bila
uljudna prema njemu, ali kada bi je pozvao na kafu ili bi mu rekla: - Nemoj
danas. Ili bi mu rekla: - Zašto baš sad. Ili ono najgore: - Ajde drugi put
ćemo. Nikada se nije desio drugi put, ali nada posljednja umire pomislio bi. Na
kraju krajeva ostaje SMS. Gotovo svakodnevno slao joj je porukice na koje je
ona uredno odgovarala. Valjda nije znala ne odgovoriti, a on se nadao da zato
što mu odgovara ima šanse kod nje.
Nema komentara:
Objavi komentar