petak, 13. studenoga 2015.

dvadeset peti dio

Poruke na mobitelu za Alisu
02,00 Gdje sam ja u tvom prvom  planu
08,00 Opaaaaaa
11,00 cmok,slatka si. jedina moja
Poruke na mobitelu za MC Holendera
07,56 lave, tvoje zelje i moje su iste.dakle u drugom planu ce se sresti.
08,05 siguran nacin dozivljavanj ljubavi jeste davati ljubav. to pokazuje da je imaš, jer ne moze se davati nesto sto nemas.
             11,24 cmok,
Poruke na mobitelu za Editu
04,55 pusica za zenu koja zna da ceka.
7,32 Ljubav je nesto sto me opsjeda. Kao mravi na meni kao trnci u meni Nesto toplo je u meni
9,47 i ja sam sretan covjek.volim te
Poruke na mobitelu za Denisa
7,24 Uffff pusica
7,33 uzajamno osjecamo toplinu, osjecaj za koji postoji jedna rijec.LJUBAV.
9,51 volim i ja tebe. puno puno. Moguli ti vjerovati
Rano popodne u šatoru u položaju koji podsjeća na sjedenje na niskoj stolici je vrlo nezgodno, ako se mora provesti nekoliko sati u tom položaju. Puno toga se motalo po Denisovoj glavi. Usredsredjen na očekivanje da mu se desi trenutak da napravi fotografije jazavca ipak se nije mogao oteti razmišljanju o onom što mu se desilo. Djevojčurak pored njega jednostavno živi život ne tražeći ništa od njega. Samo živi jednostavno, bez zahtijeva. S druge pak strane Demosten, ratna ruina, čovjek završio fakultet pred sam rat I rat proveo po rovovima. Kada se sva ta zafrkancija završila kazali su mu da je bolestan da boluje od postratnog sindroma. Nije se liječio, niti je pokušavao kroz kojekakve klubove liječiti sebe. Uputio se u rodni kraj I napravio brvnaru u kojoj su ga posjetili Denis I Alisa. Dvije krajnosti koje je on sastavio iz svoje zafrkancije. Iz svoje fanatične želje da napravi nešto u životu. Na kraju krajeva koga to interesuje. Editu. Da, ona je neko ko pokušava da mu se približi. I roditelji su ga napustili u tom njegovom prohtijevu da napravi fotografiju jazavca. Samo Edita je dozvolila da je ubijedi.
-         Ona je zavrijedila više od onog što sam joj do sada pružao. 
Tek sa pola glasa samom sebi je rekao. Počinjalo mu je biti hladno. Kako neće, oblaci na nebu, planina I šuma u kojoj je sakriven  u šatoru, još sjedeći u ovom neudobnom položaju. Očekivao je nešto. Šta je to, nije znao. Opet je upao u duboko razmišljanje o onom šta je njegov životni cilj, šta je tražio I očekivao od života. Mogao je konstatovati samo jedno.
-         Stari se momčino. Vrijeme ti je da predaš partiju čaršijškog  dripca I otvoriš novu knjigu svog života.
Nije prošlo puno na ulazu u šator upada glava pod kapuljačom. Alisa ulazi I počinje glasno objašnjavati gdje je bila.
-         Molim te samo malo tiše I biće uredu. Saslušaću te, ali ja sam ovdje na “čeki” da bih fotografisao jazavca
-         Našla sam jedan potok. Uslikala sam neke fotografije vode kako skakuće preko kamenja
-         To ti je super I ja volim igru vode i kamena.
-         Slikala sam I neke biljke koje sam vidjela
-         To je odlično. Kako si ih fotografisala
-         Na svaku biljku sam potrošila nekoliko fotografija. Ono jedan detalj, drugi za široki rakurs. Dakle nekoliko uglova. Jeli to dovoljno.
-         Ne znam pregledaćemo kad dodjemo kod Demostena. Jesili našla maslačak.
-         Jesam zašto pitaš
-         Medju najrasporstranjenije samonikle biljke koje se javljaju u rano proljeće spada upravo maslačak. Cvjeta od marta do oktobra I ima ga gotovo svuda po livadama I vrtovima. Njegovi žuti cvjetovi pravi su ukras ali ova biljka zahvaljujući svojim hranljivim I ljekovitim svojstvima Ima I praktičnu primjenu. Naročito su korisni mladi listovi maslačka prije cvjetanja kao prva salata bogata vitaminima a I c.
-         Opa. Iznenadjuješ me. Znaš li još šta
-         Cijela biljka ima malo gorak okus naročito stariji primjerci. Gorčina potiče od  mliječnog soka koje je ujedno I nosilac ljekovitih vrijednosti. Zbog toga u ishrani koristimo samo listove mladih biljaka, prije cvijetanja jer veće konsentacije sastojaka mliječnog soka mogu kod nekih osoba da izazovu alergiju I proljev. U maslačku ima I inulina pogotovo u korijenu. Ima I hranljiva svojstva, ali I dobru osobinu da se pri razgradnji u organizmu ne pretvara u glukozu pa ga bez problema mogu koristiti i osobe sa povišenim šećerom.
-         Ova biljka nema stablo, a njeni dugački listovi su po obodu testerasto ali nejednako nazubljeni. U početku su nježni I meki sa bjeličastom nervaturom , a kasnije postaju čvršći I tamnije zeleni sa crvenkastim mrljama I crvenkastom nervaturom. Takve listove ne koristimo u ishrani. Cvijet je žuta glavica na tankoj , šupljoj cvjetnoj dršci, iz koje kad je prosječemo curi mliječni sok. Biljka može da naraste I do tridesetak centimetara. Korijen je vretenast, dugačak dvadesetak centimetara I ima hranljiva svojstva. U ishrani ga koristim u kuvanom ili sirovom obliku kao dodatak salatama I varivu, sitno isjeckan I pomiješan sa maslacem kao namaz, ili pržen pa samljeven, kao dodatak ili zamjena za kafu. Čvrste mlade pupoljke takodje možemo da koristimo kao dodatak omletu, a možemo ih I ukiseliti kao turšija.
-         I ti mene iznenadjuješ. Pazi sad, u ljekovite svrhe maslačak se koristi za poboljšanje apetita I ublažavanje smetnji pri varenju, kod nekih upala jetre I kao sastavni dio lijeka protiv virusne žutice I izlučivanje žuči. Djeluje I kao blagi laksans, blago diuretično sredstvo I antireumatik. Dobro osušen korijen je sivomrk, krt, gorak I bez mirisa. Čuva se u jutanim vrećama. Svjež korijen maslačka se u francuskoj narodnoj medicini, tj. Sok iz svježeg korijena se koristi za uklanjanje pjega I bradavica. Najnovija istraživanja dokazano je hipoglikemijsko I antitumorsko djelovanje tečnog ekstrakta maslačka.  
-         Eeeeee, moram priznati da si me ugodno iznenadio. Ti si I travar.
-         Nisam ja travar nego sam bio u ratu. Pa sam jednostavno morao znati sve o onom što jedem.

Igra znanja o prirodi dopala se oboma. Izgleda da slučajno poznanstvo, prerasta u prijateljstvo.

Nema komentara:

Objavi komentar