srijeda, 4. studenoga 2015.

dvadeseti dio



-         Ovim putem sam krenuo zato što sam želio vidjeti …..nešto. Došao sam do informacije od prijatelja da je poslije rata prošao ratnim putem koji vodi kroz veliki procjep između stijena do sela Bukovica na Vlašiću i na tom putu, između Travnika i katoličke kapele, na jednoj stijeni odmah iznad staze, vidio je veliku halku kroz koju bi mogla istovremeno proći dva čovjeka.
-         Iiiiiiii
-         Otišao sam do sela Bukovica sa namjerom da se spustim do halke. U selu me jedan čovjek, dobro poznat mještanima koji su išli samnom, ubjedio da odem na drugu lokaciju na jednu stijenu koja se uzdiže vertikalno oko hiljadu metara iznad Travnika i dao nam tačnu lokaciju gdje se nalazi halka u stijeni. Sve smo pregledali, ali halku nismo našli, što ne znači da je nema, jer je vegetacija na tom području izrazito gusta. Više nisam imao snage da se spuštam na ratni put, ali sam mu se dovoljno približio da sam mogao sa dalekozorom pregledati dionicu gdje je trebalo da se nalazi. Nisam je vidio, ali sam primjetio, odmah iznad ratnog puta, crni jasno vidljiv okrugao otisak na stijeni impozantnih dimenzija. Pretpostavljam da je tu bila halka, ali kako tim putem i poslije rata ljudi često prolaze, vjerovatno je neko skinuo i odnio.
-         Ehhh
-         Ovo o čemu ti pričam pročitao sam I kod Osmanagića, pa sam želio provjeriti. To sam uradio prošle godine a sada sam zbog tvrdnje Travničana da se jedna halka, takođe, nalazi iznad glavne ceste na ulazu u Travnik, gledajući od Sarajeva. Bio sam jutros pod tom stijenom, ali je ona tako obilato obrasla vegetacijom da je nemoguće bilo šta vidjeti.
-         Baš si čudak. Što će ti to. Ma znaš šta je. Zar nije veći izazov recimo Maje I Inke u Peruu, nego jazavac na Prenju.
-         Može biti, ali moje Maje I Inke ja sam doživio u Visokom kada sam bio na piramidi pored Visokog. Prije toga sam pročitao sve što sam mogao od Osmanagića. I danas ih imama na računaru sve njegove knjige. I čitam ih ponovo I ponovo. U pravu si, tamo bi bio pravi foto safari. Ali mene interesuju neke druge stvari. Znaš ako mene pitaš, tamo neka arhitektura mogla je čekati na mene nekoliko hiljada godina pa zašto nebi I još koju godinu.
-         Jeste. Ali, Imperija Inka se protezala 5.000 km od juga ka sjeveru, a gradovi su povezivani mrežom puteva, čija je ukupna dužina bila 35.000 km! Glavni "auto-put" bio je izmedju prestonice Cuzco i grada Quito duzine 2.200 km! Širina kamenih puteva bila je 8 metara; kameni blokovi su bili perfektno slozeni da se njihova ivica jedva primjecivala. Uz puteve su bili podignuti drvoredi zbog hlada, sa mjestima za odmor i nocenje svakih 20 km. Put su omedjivale kamene vaze u kojima su bili zasadjeni kaktusi. Inke su sebe smatrale "sinovima Sunca", uostalom kao i sve druge kulture od pra-domovine Mu, Atlantide, do Sumera, Egipta, srednjeamerickih i juznoamerickih civilizacija.
-         I ti meni kažeš da sam čudna. Kako tebe da nazovem kada vladaš sa toliko nepotrebnih podataka. Sve si ti u pravu ali to je sve fotografisano. Šta bi mi to moglo biti predmet slikanja. Do sada fotografisane stvari  vjerno prikazuje jedan gradjevinski poduhvat Andskih naroda. Gole litice pretvarane su u plodne terase uz cijenu prenosenja stotina tona zemlje iz drugih krajeva. Nakon toga bi se kreirao sofisticirani irigacioni sistem koji bi omogucavao obradu parcela. Ovaj postupak bi na prvi pogled izgledao gotovo nemoguc i danas.
-         Mene impresionira to da je u ta vremena postojao genetski inžinjering koji je omogucio da se u ovim krajevima razviju kulture kukuruza i krompira i odatle odu ka obje Amerike i Evropi gdje ce postati vodeci poljoprivredni proizvodi. I ne samo to. Svaka nadmorska visina imala je drugačiju vrstu krompira i kukuruza. Ukupno, nevjerovatnih tristo vrsta krompira i dvije i po hiljade vrsta (!) kukuruza. Dvije i po hiljade!
-         I šta bi ja tu slikao. Tebe u kukuruzu ili kako kopaš krompir.
Prolazila su mjesta. Ostalo je još nekih pedesetak kilometara do Konjica, njih dvoje su kao dva stara znanca razmijenjivali priču o sasvim jednoj usputnoj stvari koja nije bitna ni jednom ni drugom ali se čini da na ovom sprednom terenu interesovanja dvoje ljudi bolje se upoznaju. 
-         A Kimbo, odkuda vas dvojica zajedno
-      Duga je to priča, zašto me pitaš


-      Imam I ja mačka kojeg je moja mama dobila prije nekoliko godina.



Nikad nismo imali kućnog ljubimca. Mama voli macke pa je rekla dječacima u komšiluku da ce onaj ko donese mače dobiti 5 KM. Nije joj bilo bitno koje je boje, spola, samo nek je mače. Bilo joj je bitno da ga ona odgoji, da mu usadi higijenske navike jer smo tada živjeli u zgradi. Moj školski drugar jedno veče je sa društvom bio u školskom dvorištu i gle čuda, mijauče mače, ma plače. Našao ga je u travi, sav se tresao od hladnoće, straha i gladno. Stavio ga je u džep. Pohitao je mojoj mami. Tek kad je stigao u stan vidio je da je žuto, žgoljavo, sav je škripao, ali moja mama je bila oduševljena. Pomislio sam "Maco koji si sretnik". Tako je i bilo. Mama se s mnogo ljubavi brinula o njemu. Hranila ga, kupala, češljala, mazila i uvijek joj je bio u blizini. Jednostavno rečeno bio je mali kralj. Čak smo mu odredili i 1.maj za rođendan, jer je stigao sredinom maja. I tako je ove godine proslavio i prvi rođendan. Dobio je lijepu ogrlicu. Mama mu je tepala da je "Maji", pa je i tako ostalo ime Maji. Sad je već velik i veoma svojeglav. Svako jutro je prelazio 3 terase od 3 stana do nas. Ode kod jedne divne gospođe na mlijeko, izmazi se kod nje i vrati se. Prvi put kad je otišao morala sam otići po njega. Žena je otvorila vrata i kaže da se veoma prepala kad je otvorila oči, a on kod nje na krevetu spava. Shvatila je da je nečiji ljubimac jer otkud mačka na 4. spratu. Kako smo odnedavno u kući I Majom se posrećilo da je vječito negdje na ulici da lovi mačke. Vrlo rijetko ga vidjam. Zapravo samo kada mu stavljam hranu I mlijeko u njegove posude, kao da zna kada želim da ga počastim.

Nema komentara:

Objavi komentar