četvrtak, 29. listopada 2015.

sesnaesti dio


Vrata su se snažno otvorila. Bez treska I buke, ali vidjelo se da je u pitanju neko ko je vrlo ljut I energičan. U prostoriju je ušao svjež zrak. Djevojčurak koji je prilazio šanku nije primjetio da je Denis I konobarica gledaju poluotvorenih usta. Čekali su da ona prva reaguje. Onako nehajno obučena, čutljiva nije baš bila neko ko će im se uljudno javiti. Spustila je torbu na pod pored sebe, torba je tresnula, bacila jaknu na najbližu stolicu I stala pred šank. Bio joj je malo prevelik. Tek glava I malo vrata virili su iznad šanka. Konobarica je mahinalno spuštala drugu kafu pred Denisa, ali je ova mala jednostavno uzela šoljicu, pocijepala kesicu za šećer I sa nekoliko energičnih pokreta kašikicom po šoljici završila sa miješanjem I pokušala popiti kafu.
-         Ovo je vruće. Gospodjo vi me hoćete opržiti.
-         Ne, gospodjice, ali vi ste uzeli kafu od gospodina koji sjedi pored vas.
-         Neka, nije problem. Vidim da joj je potrebna kafa. Nadam se da će poslije popijene kafe I reći nam zašto je ovako neraspoložena, mlada I lijepa.
-         Kako ne bih bila. Dan mi je počeo kao nijedan do sada. Zakasnila sam na ekskurziju. U autobus kojim sam pokušala stići kolege u Sarajevu stigla sam u Donji Vakuf I tamo ušla u staničnu kafanu I bila bukvalno napadnuta  od nekih pijandura. Kada sam požurila na autobus nisam primjetila da sam ušla u pogrešan I umjesto u Sarajevo ja krenem ponovo u Mostar iz kog sam krenula. Sada sam ovdje I neznam zapravo ni gdje sam. Kako ću doći do Sarajeva, kako pronaći svoj ruksak iz autobusa. Ma što vam govorim, jednostavno bolje da se nisam jutros ni probudila.
-         To što se vama dogodilo često se dešava putnicima, niste niti prvi, a kako je raspored autobusa isti, nepromijenjen, nećete biti I zadnji putnik koji je zbog slučajnosti propustio svoj autobus, to jest koji će sjesti u pogrešan autobus.
-         E. to će me utješiti. Nisam jedina nasamarena. Još mi recite gdje je turistički ured grada da se upišem u knjigu utisaka.
Onako šutljiva I ljuta brzo je popila svoju prvu šoljicu. Osjetila je ugodan osjećaj koji se razlijeva po tijelu direktno iz želuca. Lagano se vraćala u normalu. Sredjivala je misli I osjećaje. Šta sada da uradi. Gdje se ovo nalazim. Kako dalje.
Lagano je pogledala po kafani I vidjela da je ovaj put imala sreće, sasvim jedno ugodno mjesto za sjedenje. Primjetila je da ovo dvoje pored nje kao da se dugo poznaju čak se osmjehuju jedno drugom.  
-         Molim te, daj mi još jednu kafu I oprostite na mom ponašanju pri ulasku. Zaista sam danas profulala dan, ali me ova kafa baš okrijepila. Kakvu ovo koristite gdje je nabavljate. Ja jako volim kafu.
-         Iz jedne lokalne pržionice. Gazda samo za nas melje kafu za espreso aparat. Mada sam se bojala da će kafa promijeniti okus. Čistili smo aparat pa su ovo prve kafe, ali eto posrećilo se nema problema. Izvolite novu šoljicu kafe.
-         Tržišna cijena kilograma kafe iznosi približno dva dolara. Nekoliko zrnaca kafe pomiješanih s toplom vodom stoje manje od centa. Napitak pripremljen od zrnaca Nescaffea približava se cijeni od 10 centi, ...... a McDonald's će za taj napitak potrošaču naplatiti oko dolar, dok će za užitak konzumiranja samo jedne šalice kafe u Starbucksu kupac morati izdvojiti čak pet dolara. No tolika razlika u cijeni ne umanjuje Starbucksov uspjeh jer su milijuni potrošača voljni platiti cijenu doživljaja.
-         O čemu ti to pričaš
-         Što to Starbucks prodaje? Kafa je prosječne kvalitete, a često će kupac sam morati pronaći i očistiti mjesto za stolom u prepunom coffee shopu. Ali iskustvo ispijanja kave u Starbucksu je prilično opuštajuće. Možda je cijena vrijedna plaćanja ako osigurava izbjegavanje stresnih kupovnih situacija. Iskustveni marketing definitivno se ne čini samo dobra usluga. Podatak da je gotovo 60 posto kupnji neplanirano potiče maloprodavače da usmjere potrošače na aktivno sudjelovanje koje će im pružiti novo iskustvo, ali i navesti ih na kupnju.
-         Ponavljam ti,  o čemu ti to pričaš
-         Pričam o biznisu I namjera mi je da te kroz priču šokiram I prestaneš biti ljuta I rezignirana prema nama. Dozvoli da razgovaramo sa tobom . Šta si u horoskopu. Da ti pročitamo šta kažu zvijezde za danas.
-         Ma kakav horoskop. Nevjerujem u to. Škorpija. Šta piše
U dnevnim novinama koje su stajale na šanku Denis je na zadnjim stranama potražio horoskop. Nije u to vjerovao, ali je takvo nešto uvijek palilo. Izgleda da žene I kada kažu da nevjeruju  u sudbinu, voljele bi zaviriti I tamo gdje ne vjeruju. To ga je podsjetilo na jednu epizodu “Opstanka” koje je kao mali volio gledati. Kako su negdje u Africi, u pustinji, lovili majmune. Stave im grumen soli u rupu u koju mogu uvući ruku. Kada dohvate grumen I stisnu šaku majmuni nemogu izvući niti ruku niti ono što su uzeli, a žele vidjeti o čemu se radi.. E tako se I žene ponašaju. Prate muškarca instinktivno I kada on baci mamac, kakav god mamac bio, dali biser ili grumen soli, one žele da ga prigrabe za sebe. Vrlo često Denis je koristio čitanje horoskopa za upoznavanje. Jedna od njegovih metoda, koja je uvijek I svugdje medju ženama imala prolaz. Malo pročitaš šta je dežurni novinar napisao po rubrikama malo dodaš I eto ti otkrivanja lika koji je ispred tebe. Priča o svojim strahovima, nadama I željama.
-         Danas je izvrstan dan za izlet. Čuvajte se napada divljih životinja Pod zdravlje, kaže moglo bi biti problema sa glavoboljom I stomačnih tegoba zato konzumirajte lakšu hranu. Savjet, sportsku odjeću na sebe I pravac priroda.
-         A šta si ti u horoskopu
-         Ko I u životu, magarac
-         Deeeee
-         Dobro, djevica
-         Šta tebi piše
-         Danas je izvrstan dan da se upoznaš sa jednom škorpijom
-         Provaljuješ. Ne piše to.
Nije provjeravala, ali joj se dopala priča. Konobarica je iza šanka samo posmatrala ovaj mali dijalog.     

Nema komentara:

Objavi komentar